9. 10. 2018

Pravidelná detoxikace nás odlehčí

Zatímco pravidelný úklid bytu, skříně či pracovního stolu považujeme za naprosto normální a potřebný, nad pravidelným úklidem svého vnitřního tělesného prostředí ohrneme nos a mávneme rukou. U mužů zase bývá zodpovědnější přístup ke svému autu či motorce než ke správné údržbě svého těla. Jenže, aby naše tělo fungovalo optimálně, je potřeba o něj pečovat a jednou za čas jej zbavit již nepotřebného.

Očista tělesná

Detoxikace neboli očista by měla probíhat jak na fyzické, tak psychické úrovni. Cílem fyzické detoxikace je vyloučit z těla nežádoucí látky, které se tam dostaly spolu s nevhodnou stravou, chemickými léky, stresovými situacemi, nezdravým životním stylem či znečištěným prostředím. Samozřejmě přístupů je mnoho a ne všechny vyhovují všem, ale některá pravidla se nemění.

Udržujte si zdravá střeva

Zejména strava má na zanášení našeho těla velký vliv. O škodlivosti smažených jídlech asi nikdo nepochybuje, problém však je i jednotvárná strava, která může na první pohled vypadat zdravě. Prostředí našich střev (tzv. mikrobiom) je totiž velmi živé a mikroorganismy, které zde žijí a umožňují potravu správně strávit (tj. vyživující látky poslat do těla a škodlivé poslat z těla ven) jsou velmi citlivé a přizpůsobí se přijímané stravě. Pokud vaše jídlo bude monotónní, přemnoží se ve střevech určitý druh mikroorganismu a druhý zahyne. Časem pak může dojít k nerovnováze a bakterie se začnou střevem pohybovat i na místa, kde konkrétní druh nemá co dělat a začne „nechtěně“ působit problémy. Správně fungující střeva jsou tedy základem zdraví! Tím, že jim umožníte vyčistit se, dáte jim šanci efektivně fungovat.

Pravidla detoxikace

  • Aby očista nebyla pro tělo více šokem a zátěží než pomocí, začněte s kroky postupně. Začněte tím, že se budete vyhýbat polotovarům všeho druhu, uzeninám, bílé pšeničné mouce, mléčným výrobkům a cukru.
  • Zvyšte příjem neperlivé vody, ideálně převařené a vystydlé. Pitný režim je důležitý, aby měly škodliviny šanci se z těla vyplavit.
  • Pro lepší funkci střev konzumujte potraviny s vysokým obsahem vlákniny.
  • Podpořte své trávení užíváním vhodných probiotik.
  • Vynechejte (nebo alespoň výrazně omezte) konzumaci kávy a černého čaje. Zřekněte se alkoholu a cigaret.
  • Pokud to vaše zdraví zvládne, vynechejte po dobu detoxikace maso, zejména to červené. Právě maso je velmi těžké na trávení a jeho vyloučením se uleví zejména střevům. Nejde o to stát se vegetariánem, ale masová jídla konzumovaná každý den, nejsou pro náš organismus vyživující, ale zatěžující.

Mezi podpůrné detoxikační látky patří například zelený ječmen, zázvor, česnek, citron, červená řepa, brokolice, pampeliška, špenát, zelí, avokádo, grep, jablko, ostropestřec mariánský (působí i na správnou funkci jater), bříza či kopřiva (užívané hlavně na jaře, mají blahodárný vliv i na ledviny). Zejména byliny však slouží jako jednorázová pomoc, nikoli dlouhodobá kúra.

Očista psychická

Tato detoxikace není jednorázovou události, ale skutečným procesem. Získání vnitřní moudrosti a nadhledu není nic jiného než získání zkušeností a znalostí o svých vnitřních procesech. Abyste svým emočním stavům začali rozumět, je třeba je nejprve do svého života vpustit a začít pozorovat mechanismy, které je vyvolávají.

A proč to všechno dělat?

Pravidelná očista je skvělou prevencí nemocí všeho druhu, a to včetně rakoviny. Tělo se zbaví zatěžujících látek, střeva mají šanci se vzpamatovat, detoxikační orgány (zejména ledviny, játra a kůže) si oddychnou a může nastat regenerace. Imunitní systém získá přirozeně na síle.

Detoxikace je možnost získat sílu vykročit jinudy

Mnoho lidí detoxikaci bere jako způsob odpustku = teď se očistím a pojedu dál ve stejných kolejích. Stejně jako mnoho jiných cest, i detoxikace může člověku odlehčit, pomoci mu získat nový úhel pohledu na celou situaci a možnost vykročit novým směrem. K trvalé změně však vede jen ochota něco ve svém životě udělat jinak. Postupně, krok za krokem. Beze změny vaše cesta dřív a nebo později povede ke stejným (nebo vážnějším) potížím.

Facebook

Nejnovější články

Lidé s rakovinou by o sebe měli pečovat dvojnásob

Mezi jeden z faktorů vzniku rakoviny patří i dlouhodobě oslabený imunitní systém.

Prevence je důležitá zejména u lidí, kteří rakovinou prošli

Vždy záleží na typu rakoviny, způsobu léčby, snášenlivost léčby, zdravotním stavu, věku i životní situaci...

Jak podpořit imunitu v době koronaviru

Existuje také řada běžných potravin, případně koření či bylin, které obsahují účinné látky, jež mají antivirový, případně protizánětlivý účinek.