19. květen 2020

Prevence je důležitá zejména u lidí, kteří rakovinou prošli

Život po rakovině podléhá určitým pravidlům

Vždy záleží na typu rakoviny, způsobu léčby, snášenlivost léčby, zdravotním stavu, věku i životní situaci, avšak existují jistá pravidla, která by člověk v remisi měl dodržovat.

  1. Pravidelné zdravotní kontroly. Dbejte doporučení lékařů, nepodceňujte sílu preventivních prohlídek.
  2. Aktivní péče o své tělo a imunitní systém. Právě imunita je tím, kdo v boji proti rakovinným buňkám může pomoci. Tím, že ji udržíte v dobré kondici, snižuje se také riziko návratu rakoviny (recidiva).
  3. Mluvte o svých pocitech. Ideální situací je, pokud se můžete svěřit partnerovi, případně někomu z rodiny. Pakliže nemáte ve své blízkosti nikoho takového, nebojte se vyhledat odborníka. Správné zvládnutí svých emocí proces reganerace usnadňuje.
  4. Začněte nově. Nesnažte se začít tam, kde jste před pár měsíci/lety skončili, když vám byla diagnostikována rakovina. Tento život pravděpodobně nesl prvky, které vás k nemoci přivedly. Tím, že budete opakovat stejné vzorce chování, můžete svůj organismus opět oslabit.
  5. Nebojte se zeptat. Pokud cítíte obavy nebo jste zaznamenali netypické projevy těla, nebojte se vyhledat odborníka nebo absolvovat kontrolu mimo domluvený rámec. Včasné zachycení rakovinných buněk a zahájení léčby je tím, co výrazně zvyšuje šanci na trvalé uzdravení.

Imunita jako pečovatel našeho těla

Jak již bylo naznačeno mnohokrát, jedním z pilířů zdraví je funkční imunitní systém. Bohužel ten vlivem standardní onkologické léčby bývá dosti zdevastován, proto je třeba mu věnovat pozornost i nad běžný rámec. Své možnosti je vhodné konzultovat s lékařem. O tom, že právě tato oblast může být v boji s onkologickým onemocněním zásadní svědčí i fakt, že v roce 2018 a 2019 byly uděleny Nobelovy ceny za lékařství právě novým formám léčby rakoviny, jež do boje zapojily imunitní systém.

5 kroků k silnější imunitě

  1. Dbejte o svou psychiku. Zařaďte techniky, které vám pomohou zmírnit strach i dopady stresu. Právě naše psychika je klíčová pro udržení optimálně fungujícího organismu. Zjednodušeně řečeno naše myšlenky a emoce, které dlouhodobě ve svém těle udržujeme mohou hormonálně ovlivnit řadu procesů v těle, čímž jej vychýlit z rovnováhy.
  2. Podpořte činnost střev. Řada studií se zmiňuje o střevním mikrobiomu jako o základu naší imunity. Dbejte tedy o jeho rozmanitost tím, že mu dodáte kvalitní potraviny a vyhnete se těm, které riziko vzniku nemoci zvyšují.
  3. Zařaďte potraviny, které imunitu podporují. Nejsme sice tím, co jíme, ale jídlo nás velmi ovlivňuje. Nejen činnost střev, ale i náladu, fyzičku a samozřejmě celkové zdraví. Pakliže bylo tělo z důvodu nemoci oslabeno, doporučuje se vedle pestré stravy zvážit i zařazení kvalitních doplňků stravy podporujících imunitu. Mezi takové patří i Ovosan, jehož účinnou složku tvoří biologicky aktivní fosfolipidy.
  4. Myslete na sebe. Dopřejte si dostatek odpočinku a vyživujícího spánku. Dělejte činnosti, které máte rádi. Tím, že se budete hýčkat, posilujete svůj organismus.
  5. Hýbejte se. Existuje řada vědeckých studií, ve kterých vědci zkoumali vliv pohybu na náš organismus, zejména imunitní systém. V laboratorních podmínkách se prokázalo, že pravidelný pohyb výrazně navyšuje imunitní buňky organismu. Pohyb má samozřejmě vliv na celý organismus – snižuje riziko vzniku kardiovaskulárních chorob, obezity, cukrovky II. Typu a samozřejmě rakovině.
Soubory cookies nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Prohlížením tohoto webu s jejich používáním souhlasíte. Další informace